608bhp Evo-powered Peugeot 205

Group Buy quem alinha?
Evo-powered-Peugeot-205-00.jpg

Evo-powered-Peugeot-205-01.jpg

Evo-powered-Peugeot-205-02.jpg

Evo-powered-Peugeot-205-04.jpg

Evo-powered-Peugeot-205-03.jpg

Evo-powered-Peugeot-205-06.jpg


ECH SPEC Peugeot 205
TUNING
2.3-litre stroked 4G63; Eagle steel billet crank; Oliver H-beam conrods; CP pistons & rings; ARP studs, bolts & nuts; uprated oil pump; Kevlar cambelt; Vernier pulleys; lightened & balanced crank, pulleys, clutch & flywheel; Constella custom cams; double valve springs & titanium retainers; 870cc injectors; HKS fuel rail; Aeroquip fittings; stainless tubular manifold; alloy intake manifold; flowed and matched inlets; ACL DLC main & big end bearings; balance shaft removal; Garrett GT 3582R turbo; 44mm external wastegate & screamer pipe; HKS head gasket; Bosch 044 fuel pump; custom flywheel; swirl pot; Constella engine mounts; pipe work & boost pipes; Apexi Power FC ECU & ACVR boost controller; electric water pump; Mocal oil cooler; Constella 3-inch stainless exhaust; intercooler; Fuelab fuel pressure regulator; Focus gearbox; custom gearset; Quaife LSD; ORC twin-plate clutch; Constella custom release bearing, driveshafts, hub assembly, bell housing & driveshaft mounts.

CHASSIS
Compbrake Pro Race 7 calipers; 330mm 3G brake discs; Hawk pads; Constella braided lines; twin cylinder pedal box; brake bias valve; Bilstein suspension; adjustable camber top mounts; rose jointed wishbones; uprated front ARB bushes; Constella rear beam mounting kit; 25mm rear ARB; Raceline motorsport wheels 8Jx15-inch; Hankook Ventus tyres; strut brace.

INTERIOR
Safety Devices cage; OMP ARS seats & harnesses; Evo 6 GSR clocks; carbon footwells; flocked dash; door cards & rear harness bar; fully stripped; custom alloy fuel pipe covers.

STYLING
Full respray in Focus Frozen white; modified front bumper; custom carbon fibre bonnet.
 
o carro deve estar qualquer coisa de se conduzir

até gostei da escolha de cores!

só falta fazer um wrap com manta às tubagens
 
Brutalissimo =D>....Escolheu um chassi impecavel e um motor do melhor...esta mesmo uma maquina de comer asfalto :)

Aqui fica uns videos:

[video=youtube;BBykFRAXQPw]http://www.youtube.com/watch?v=BBykFRAXQPw[/video]

[video=youtube;uBXu8jqJJ3g]http://www.youtube.com/watch?v=uBXu8jqJJ3g&feature=relmfu[/video]

[video=youtube;omwMyzvoGzA]http://www.youtube.com/watch?v=omwMyzvoGzA&feature=relmfu[/video]

Cumps
 
Last edited:
Nenhuma mesmo amigo...e a patinar as 4 :shock:...Esta mesmo um brinquedinho daqueles ha BOSS!!!
Cumps

A patinar as 4 rodas? LOL o carros nos rolos so ta a puxar as da frente, por isso a que nao tem tracção, digo eu, se fosse as 4 nao patinava assim podes ter a certeza...
 
A patinar as 4 rodas? LOL o carros nos rolos so ta a puxar as da frente, por isso a que nao tem tracção, digo eu, se fosse as 4 nao patinava assim podes ter a certeza...

Sim, tens razao, ele puxa a frente loool...Mas disseste uma coisa errada...se ele tivesse tracçao as 4 patinava sim, ja viste bem o peso que esse 205 tem?? e ainda com o motor que tem e a potencia que tem??...patinava as 4 sim e numa boa mesmo...os EVOS com estas potencias patinam as 4 loool e um carro com prai 700KG nao ia patinar loool...Patinava sim ;)

Cumps
 
Sim, tens razao, ele puxa a frente loool...Mas disseste uma coisa errada...se ele tivesse tracçao as 4 patinava sim, ja viste bem o peso que esse 205 tem?? e ainda com o motor que tem e a potencia que tem??...patinava as 4 sim e numa boa mesmo...os EVOS com estas potencias patinam as 4 loool e um carro com prai 700KG nao ia patinar loool...Patinava sim ;)

Cumps

amigo lê la o que eu escrevi, eu disse "se fosse as 4 nao patinava assim podes ter a certeza" ou seja, patinava claro mas nao tanto como assim com tracção dianteira.

É que no video vê se bem, que o gajo calca e o gajo so quer escrever ta uma cena incontrolável mesmo
 
Last edited:
finalmente um "PSA" a andar em condições ! teve de se meter um motor Evo lá dentro, senão coitadinhos. eheh

cumps
 
Back
Top